Maak van je bedrijf een beleving.
Small Business

Heb je weleens van de beleveniseconomie gehoord? Het idee is dat, naast de traditionele economische dingen zoals goederen en diensten, ervaringen ook een eigen plek innemen in het bedrijfsleven.

Inderdaad, consumenten zoeken steeds meer naar kansen om nieuwe dingen te ervaren, wat betekent dat je als bedrijf een kans hebt hiervan te profiteren. Wat misschien verrassend is, is dat één van de effectiefste manieren in de beleveniseconomie te komen is door te investeren in een photobooth voor je bedrijf. Hier zijn een aantal redenen hoe je jouw klanten de ervaringen kunt geven die ze willen en tegelijkertijd je bedrijf van een moderne photobooth kunt laten profiteren:

 

Betrokkenheid met je klanten

Het is enorm belangrijk een emotionele band op te bouwen met je klanten of het publiek dat je als bedrijf probeert te bereiken. Een photobooth kan voor echt, sociale betrokkenheid zorgen, waardoor herinneringen en emotionele connecties kunnen ontstaan. Psychologische studies hebben kunnen bewijzen dat, hoewel consumenten het er vaak niet mee eens zijn, hun aankoopbeslissingen van hun gevoelens afhangen.

Het is belangrijk dat je klanten jouw merk met positieve gevoelens associeert. Of dit nu
gebeurt door een evenement, een themafeest of een gewone teambuilding-bijeenkomst, het creëert een diepe en veelbetekende band die je bedrijf een grotere boost zal geven dan social media-posts of advertenties.

Genereer waardevolle leads

Photobooths bieden ook een goede manier om nieuwe e-mails te verzamelen en hoogwaardige leads van evenementen te genereren. Deelnemers aan evenementen hebben een goede reden om je hun contactgegevens te geven – ze willen dat de foto’s bij hun e-mails worden afgeleverd, zodat ze een herinnering aan jouw leuke evenement hebben. Én omdat je een emotionele band hebt gecreĂ«erd is de kans groter dat deze leads reageren wanneer je ze probeert te bereiken.

Geautomatiseerde betrokkenheid

Het opzetten van een selfie wall, of het nu op kantoor is of op een evenement, geeft je een
eenvoudige, geautomatiseerde manier om alle voordelen te ontvangen die een photobooth
kan bieden. Je geeft mensen de kans leuke herinneringen te maken en je krijgt leads door
het verzamelen van e-mails, en dit alles zonder dat jij of je werknemers ook maar een vinger hoeven op te steken.
Selfie walls zijn perfect voor bijna elk type evenement. In plaats van een fotograaf te vragen
om te proberen elke gast op uw evenement vast te leggen kun je makkelijk een selfie wall
opzetten waar de aanwezigen hun eigen foto’s kunnen maken. De fotograaf kan zich dan
concentreren op de foto’s van de echt belangrijke momenten en je geeft zo je evenementen
een leuke extra attractie.

Mobiliteit en flexibiliteit

Een photobooth kan makkelijk met je meereizen. Of je hem nu op het kantoor wilt gebruiken of voor een event of een beurs: de photobooths van tegenwoordig kun je gemakkelijk meenemen, zodat je ze als interactief middel kunt gebruiken voor je bedrijf, waar je hem ook nodig hebt.
Andere methodes om beleving in je bedrijf te creëren kost veel geld, tijd, mensen,
of dure apparatuur. Photobooths kunnen makkelijk worden opgezet en hebben
vrijwel geen extra middelen nodig. Sommige photobooths, zoals de DoitSelfie, bieden
zelfs virtuele props als je geen zin hebt een koffer met pops met te nemen naar het event.

 

Bonus: Gemakkelijk, bijgewerkte headshots

Maar dat is nog niet alles. Het kan een kostbaar en tijdrovend proces zijn om een fotograaf
binnen te laten komen om persoonlijke foto’s van medewerkers te maken voor uw bedrijf.
Wilt je je medewerkers echt dwingen om de tijd te nemen om voor een muur te staan en 30
minuten te glimlachen? Een photobooth kan headshots, pasfoto’s, maken die net zo goed of zelfs beter zijn dan wat je een fotograaf zou betalen om te doen, en het geeft je werknemers de mogelijkheid de foto’s te maken wanneer zij dat willen.