Hoe jij je bar of restaurant op Social Media kunt promoten.

 Klantverhalen

Citizen Bar is een levendige uitgaansbestemming in Dallas, Texas en creëert unieke en gedenkwaardige ervaringen voor haar klanten. Bars zoals Citizen begrijpen dat het niet genoeg is om gewoon drankjes aan klanten te verkopen en te hopen dat ze blijven hangen of terugkomen voor meer. Klanten hebben meer keuze dan ooit over waar ze hun geld kunnen uitgeven – daarom nemen ze steeds meer aankoopbeslissingen op basis van gevoel, vertrouwen en eerdere ervaringen.

 

Elke avond het plezier vastleggen

Het is niet meer dan normaal als mensen het naar hun zin hebben in zo’n leuke sfeer dat ze het willen vastleggen en delen. Maar het helpt om een ​​beetje aanmoediging te hebben in de vorm van geweldige verlichting, een interactieve ervaring en een call-to-action. En dat is waar de HALO van DoitSelfie opduikt. 

De HALO-selfiestation van DoitSelfie, in de bar voegt een geheel nieuw element toe aan de toch al aantrekkelijke sfeer.

Citizen maakte gebruik van een een op maat gemaakte muurbeugel van de HALO. Hiermee is er een hoek gecreëerd die inmiddels een vaste waarde is geworden in een drukbezocht gedeelte van de bar (direct naast de toiletten). Nu kan elke voorbijganger snel en gemakkelijk herinneringen aan hun avondje uit vastleggen, op zijn telefoon krijgen en de foto direct delen.

Het online bereik werd vergroot

Wat opviel bij het gebruik van de HALO door bezoekers, was dat er veel plezier werd beleefd bij het maken van foto’s. Ook werden er elke avond een ongelooflijk aantal foto’s gedeeld op sociale media.

Via het DoitSelfie-platform kunnen zowel medewerkers als de klanten het plezier en de opwinding bij Citizen zien en herbeleven. Ze kunnen terugkijken op hun foto’s, ze delen met vrienden en enthousiast worden over een volgend bezoek. Gebruikers kunnen ook gratis foto’s direct naar hun telefoon sturen via sms. Ook is de QR-code een optie om direct een link te krijgen naar de galerij waar de foto’s in verschijnen. Afhankelijk van de instelling kies je of jouw klanten alle foto’s of alleen hun eigen foto kunnen zien. Bij Citizen was het mogelijk de gehele galerij te zien. Dit zorgt natuurlijk voor een hilarisch effect!

Citizen heeft ongetwijfeld een bruisend nachtleven ervaren in hun bar en lounge. Met behulp van HALO hebben ze de bar kunnen promoten, de opwinding kunnen aanwakkeren en blijvende waarde kunnen bieden in de vorm van herinneringen aan hun klanten.

Meer bars starten met het zoeken naar ervaringen voor gasten in de vorm van een photobooth of selfiestations. Ze willen dit gaan inzetten als een promotietool voor sociale media, om de sfeer te verbeteren en onvergetelijke ervaringen te creëren. Ze krijgen klanten betrokken, zowel in de echte wereld als op sociale media.