Hoe je een geweldige preset voor je event maakt

 Events

 

Bij het voorbereiden van het gebruik van een photobooth gebeurd het vaak dat de meeste tijd en aandacht naar de lay-out van de foto gaat. Dit is immers het product wat de klant mee naar huis neemt of op social media deelt. Maar zoals veel marketingactiviteiten is het even belangrijk om te kijken naar wat de ervaring in het gebruik van de photobooth is.

Wanneer mensen voor een photobooth staan, krijgen ze direct een kick en worden ze enthousiast om op de foto te gaan. Dit is jouw moment om te shinen, jouw merk te presenteren en de ervaring van het gebruik van de photobooth bij jouw stand nog spectaculairder te maken.

Hieronder staan onze favoriete aanpasbare functies die ervoor zorgen dat jouw photobooth-ervaring echt op zal vallen bij je klanten.

Creëer een geweldige galerij

Het aanpassen van de online galerij is een van de meest gemiste kansen voor het presenteren van de photobooth. Als gebruiker van DoitSelfie kun jij voor elk evenement een nieuwe galerij maken om al je foto’s te groeperen. Vervolgens kun je de titel instellen, en een of meer hashtags toevoegen om bij elk bericht op social media te tonen. Als je wilt dat je foto’s de meeste aandacht krijgen, kies je ervoor om de galerij openbaar te maken. Organiseer je een privé-evenement, dan is het natuurlijk een slimme zet om je galerij privé te maken.

 

 

Wanneer je beschikt over de upgrade van de galerij functies, kan je jouw logo toevoegen aan de galerij. Deze afbeeldingen kunnen worden gelinkt naar je webpagina. Dit is een geweldige manier om sponsors van het evenement te herkennen of een call-to-action te maken met een bestemmingspagina. Op deze manier kunnen bezoekers van jouw evenement dus ook via deze weg op jouw website terecht komen. Vergeet ook niet je achtergrond- en tekstkleur voor de galerij aan te passen. Via het tabblad Galerijen in het dashboard, heb je toegang tot deze instellingen.

  

Stel jouw kleuren samen

In het deelvenster Kleuren kun je een kleurthema kiezen voor de photobooth. De geselecteerde kleuren verschijnen op verschillende schermen die deelnemers zien terwijl ze hun foto’s maken, bewerken en delen. Dit is de perfecte gelegenheid om jouw naamsbekendheid te vergroten door je merk-kleuren toe te voegen aan de photobooth.

 

Style je startscherm

In het paneel Startscherm kun jij met alle DoitSelfie-Apps selecteren welke camera je wilt gebruiken (voor- of achterkant) en het aantal seconden aanpassen dat de photobooth aftelt voordat je de foto’s maakt. Bij sommige abonnementen kun je een aangepaste achtergrond, afbeelding of video uploaden om de standaardtekst ‘Tap to start Booth’ te vervangen. 

 

 

 

 

Organiseer je een themafeest of heb je iets speciaals te vieren? De perfecte boodschap kan er voor zorgen dat jouw klanten en gasten enthousiast worden om op de foto te gaan!

  

Verdubbel je ontwerp

Het Design-paneel maakt aanpassing van de foto’s mogelijk. In alle Doitselfie-apps kun je de lay-out zelf kiezen en je foto bijsnijden tot bijvoorbeeld Instagram-formaat. Daarnaast is het ook mogelijk om een filter over de foto te doen een grappige prop te gebruiken en een logo toe te voegen. Abonnees van een hoger niveau kunnen ook een overlay- of marges-achtergrond toevoegen aan de lay-out. Overlays lijken op watermerken: in plaats van naast de foto te verschijnen, worden de afbeeldingen over de foto zelf weergegeven. Een voordeel van het gebruik van een overlay in plaats van een logo, is dat het voorkomt dat het logo wordt weggesneden wanneer gebruikers de foto op social media posten. 

 

 

Als je van plan bent om de foto’s af te laten drukken tijdens je evenement hebben wij verschillende afdrukmogelijkheden beschikbaar om ervoor te zorgen dat de foto’s perfect worden afgedrukt vanaf bijna elk type fotoprinter.

  

Schakel de bewerking in

  

Als eigenaar van een photobooth is het aan jou om te kiezen welke bewerkingstools beschikbaar zijn voor je klanten. Nadat ze klaar zijn met het maken van foto’s, kun jij er voor kiezen om ze veel, een aantal of geen bewerkingsopties te geven. Als je een consistent uiterlijk van je foto’s nastreeft, of de tijd die elke sessie in beslag neemt wilt stroomlijnen, raden we je aan het aantal beschikbare tools te verminderen.
Klanten toestaan om bewerkingen uit te voeren is een leuke manier om ze creatief te laten zijn met hun foto’s. Deze functie maakt ze enthousiast om precies te maken wat ze zelf leuk vinden, waardoor ze gretiger delen. Veel gebruikers staan hun klanten toe om filters en props te gebruiken en hun foto’s te bewerken om de sessies leuk en toch eenvoudig te houden.

 

 

 

 

Stel in op Verzenden & Delen

 

DoitSelfie bevat altijd opties waarmee je klanten hun foto snel per sms of e-mail kunnen ontvangen. De link naar hun foto bevat ook opties om hem te delen op Facebook, Twitter en Instagram. Het is mogelijk om de berichten aan te passen met eigen afbeeldingen en een eigen stijl. Dit is inclusief volledig aanpasbare HTML-e-mails en zelfs het e-mailadres waarmee de afbeeldingen worden verzonden. Hoewel het de eerste keer even wat moeite kost om het op te zetten, zal het voor de toekomst zeker lonen. 

Een opmerking over Instagram 

Instagram is een beschermd platform, wat betekent dat we geen foto’s rechtstreeks als derde partij kunnen uploaden. Om dat te omzeilen bieden we de deelnemers van de photobooth een manier om een afbeeldings- of videobestand in het juiste formaat te ontvangen dat ze naar hun eigen telefoon kunnen downloaden en vervolgens op Instagram kunnen uploaden. In onze DoitSelfie Iphone-app is er een snelle app-schakelaar ingebouwd die gemakkelijk foto’s met Instagram deelt.

 

Vastleggen van gegevens

Met een ongelooflijk hoog aanmeldingspercentage is dit een functie die je niet kunt laten liggen wanneer je een photobooth inzet als marketingtool. DoitSelfie-abonnementen hebben verschillende opties voor het vastleggen van gegevens, variërend van voornaam en e-mailadres tot aangepaste gegevensvelden. Wil je iemands e-mailadres of Twitter-naam vastleggen? Dat gaat heel gemakkelijk! Maak het gewenste veld aan en schakel het vastleggen van gegevens in. Dit scherm verschijnt voordat gasten foto’s kunnen bewerken of delen. Schakel de velden in die u wilt verzamelen en download de informatie aan het einde van je evenement vanuit je Analytics-dashboard.

 

 

 

 

Nu ben je klaar om een betere photobooth-ervaring voor je klanten te creëren. Pas de ervaring van de photobooth aan jouw specifieke evenement, merk of feest aan door presets te gebruiken die een verbluffende indruk zullen maken! We garanderen dat zowel jij, als je gasten enthousiast zullen zijn over de resultaten.