6 tips voor een succesvolle beleving van een photobooth op je evenement.

 Events

 

Tot voor kort betekende een photobooth op een event een extra item voor evenementenplanners en organisatoren om te regelen en op te letten. Tijdens het event moet de photobooth namelijk beheerd worden. Gelukkig is dat nu niet meer het geval. Dankzij de technologie waar het DoitSelfie-platform op draait, is het makkelijker dan ooit om de photobooths te activeren en te beheren tijdens een event van elke omvang. We maken photobooths leuker voor de deelnemers en leveren meer winst voor de organisatoren van het event. Je kunt nu het meest succesvolle event van jouw carrière organiseren met behulp van het DoitSelfie-platform. Hier volgen een paar tips op een rijtje. tips.

 

Niet alle photobooths zijn hetzelfde. Voor het gebruik van een photobooth op een evenement raden we aan om een professionele photobooth te gebruiken in plaats van een eigen gemaakte photobooth. De redenen zijn eindeloos. Een professionele photobooth ziet er strak uit, heeft een hoge bouwkwaliteit en vereist weinig tot geen begeleiding zodra het product eenmaal is opgezet en geïnstalleerd. We krijgen vaak complimenten en positieve feedback van klanten over de gebruiksvriendelijkheid van de DoitSelfie. De organisatie van het event kan eenvoudig zelf door het DoitSelfie-platform navigeren, wat betekent dat de managers hier geen omkijken naar hebben. Dit aspect alleen al maakt zoveel tijd en middelen vrij voor eventplanners.

  

 

 

Het compacte en lichtgewicht ontwerp van DoitSelfie maakt het voor één persoon mogelijk om het binnen enkele minuten op te zetten .

De tijd die het bespaart, kun je gebruiken om het gebruik van de photobooth te optimaliseren met behulp van de aanpassing opties van de DoitSelfie.

 

 

  

* Compact en gemakkelijk te vervoeren van punt A naar punt B.
* Aantrekkelijke looks, die mensen uitnodigt om er gebruik van te maken.
* Beschikt over aanpassings opties zoals thema’s, overlays, logo’s en digitale achtergronden.
Gemakkelijk foto’s/filmpjes delen via social media.
* Aangepaste hashtags voor het event.
* Mogelijkheid om consumentengegevens te verzamelen, zoals e-mail, telefoonnummer, naam of andere gegevens.
* Biedt geavanceerde analyses en statistieken.

  

 

 

Afdrukken op aanvraag tijdens jouw evenement is mogelijk met behulp van het Simple Booth-platform.

  

2. Locatie, Locatie, Locatie!

 

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, de locatie van de photobooth is van cruciaal belang. Het is belangrijk dat hij goed in beeld is, en toegankelijk voor iedereen. Als de photobooth niet in het zicht staat, kan er niet verwacht worden dat deze gebruikt gaat worden. Ontdek een plek op het event waar de photobooth de meeste zichtbaarheid heeft. Afhankelijk van het type event dat je organiseert kan dit in de buurt van de bar, bij de toiletten, de in- of uitgang, bij het podium of misschien wel in de loungeruimte. Zodra je de locaties met een grote zichtbaarheid in kaart hebt gebracht, zoek je naar een plaats om de photobooth neer te zetten en aan te sluiten.  

 

 

 Zet je photbooth niet in een hoek van je evenement waar mensen het niet opmerken.

 

Plaats je photobooth op ongeveer 1,5 tot 3 meter afstand van de drukste delen van het event. Dit geldt met name voor in- of uitgangen en ruimtes met tafels. Photobooths zijn magneten voor mensen en het komt vaak voor dat er groepen mensen omheen staan.

Door de photobooth dichtbij te houden, maar niet helemaal in het midden van het gedruis, wordt opstopping voorkomen. Staat de photobooth wat minder in het zicht? Zorg er dan voor dat de gasten op een andere manier eraan worden herinnerd dat er een photobooth staat. 

Pro-tip: gebruik de Live Feed-functie op het platform om meer deelnemers naar jouw photobooth te trekken.

  

 

 

 3. Statistieken en gegevens.


Photobooths om de gasten te entertainen, dat is tegenwoordig niet meer de voornaamste reden voor het gebruik er van! DoitSelfie heeft een revolutie teweeggebracht in de rol van photobooths als marketingstrategie. In tegenstelling tot traditionele photobooths, kunnen gebruikers van Doitselfie aangepaste opties instellen, om zo gegevens van de gasten te verzamelen. Die gegevens worden gebruikt om marketingprogramma’s te bouwen, implementeren en te laten groeien.

 

Leg consumentengegevens vast

Om te beginnen kun je met DoitSelfie zelf kiezen welke gegevens van de klanten worden verzameld. Vaak wordt er gekozen voor de naam en het e-mailadres van de klant. Bij DoitSelfie hebben we voorgeprogrammeerde opties die het meest populair zijn:

* Voornaam
* Achternaam
* Telefoonnummer
* Geboortedatum
* E-mailadres
* Postcode

 

Ook heb je de mogelijkheid om aangepaste velden toe te voegen. Dit is handig om klanten vragen te stellen, zoals: ‘’Vond je het evenement leuk?’’. Of je voegt een optie toe waarin je de gebruikers vraagt om hun gegevens voor marketingdoeleinden te gebruiken. Je kunt zoveel gegevenstypen verzamelen als je maar wilt. Inclusief de mogelijkheid om de standaard opties te combineren met jouw opties. Wel geven we de tip om je tot een minimum te beperken om frustraties bij de deelnemers te voorkomen. Het verzamelen van één of twee typen gegevens houdt de deelnemer betrokken.

 

Analyseer statistieken

Daarnaast biedt DoitSelfie ook een grote verscheidenheid aan statistieken die je kunt gebruiken om jouw event en marketing te verbeteren. Profiteer hier van!

Samy Richards, Match Marketing Production Coordinator

“Onze betrokkenheid was fenomenaal met het delen van de GIF-stand tijdens en na het evenement. De mogelijkheid om foto’s te brandmerken en rechtstreeks op social media te delen, was van onschatbare waarde. ”


Als je bijvoorbeeld tijdens een event het DoitSelfie-platform gebruikt, kun je het volgende monitoren: 

* Hashtag-tracking op Instagram.
* Aantal gedeelde foto’s op Facebook.
* Aantal gedeelde foto’s op Instagram.
* Aantal gedeelde foto’s op Twitter.
* Totaal aantal klikken op de deelknop.
* Twitter verwees naar opvattingen.
* Facebook verwees weergaven.
* Totaal aantal weergaven.

Op deze manier kunnen eventplanners data-analyse gebruiken om de betrokkenheid bij foto’s die gemaakt zijn tijdens het event, te volgen. Hierdoor kunnen ze zien waar hun deelnemers het meest actief zijn op social media en dus ook een glimp opvangen van de demografische gegevens van de deelnemers. Wanneer ze correct worden geanalyseerd, worden deze statistieken gebruikt om de kwaliteit van toekomstige events te verbeteren, digitale marketingstrategieën te stimuleren en het rendement op investering te berekenen. Dit zijn maar een paar manieren waarop DoitSelfie jou in staat stelt om waardevolle consumentengegevens vast te leggen en deze te gebruiken om je marketinginspanningen te verbeteren.

 

 

 

 Het gebruik van digitale props was nog nooit zo eenvoudig.

 

De props spelen een grote rol in het plezier bij het gebruik van een photobooth. Helaas is het vaak lastig om hier een tafel voor te gebruiken. Daarnaast is het ook nog eens zo dat de props vaak kapot gaan en het lastig is om op elk event weer dezelfde hoeveelheid en soort props te realiseren. DoitSelfie haalt al deze zorgen weg.

 

Raak vertrouwd met digitale props.

De props van DoitSelfie zijn razend populair. Wij houden ervan, maar vooral onze klanten zijn er dol op! Het DoitSelfie-platform heeft 14 verschillende prop-pakketten in een bepaald thema. Elk pakket bevat leuke props die bij het thema passen. Voor elke gelegenheid is er wel een pakket, dat varieert van hoedjes tot snorretjes en van kapsels tot brillen.

 

 

 

 

DoitSelfie gebruikt gezichtsherkenning om de digitale props op de perfecte plek te plaatsen.

Als je meer opties wilt dan de standaard props, hebben de gebruikers van DoitSelfie de mogelijkheid om hun eigen props toe te voegen.
Event planners selecteren welke digitale props ze bij de deelnemers willen aanbieden. Zodra de deelnemers hun foto gemaakt hebben, kunnen ze zelf kiezen welk snorretje of hoedje het leukst staat op hun foto. Doordat DoitSelfie de gezichtsherkenningstechnologie gebruikt, komen de props op de perfecte plek.
 

We raden u aan het aantal opties voor digitale prop te beperken tot 3-4 keuzes.
Je wilt mensen niet overweldigen met opties. Het vertraagt ​​het hele proces en kan mogelijk een lange rij deelnemers creëren die wachten op het gebruik van de photobooth.

  

 Voeg jouw eigen aangepaste thema toe of gebruik een van de gratis thema’s in het Doitselfie-dashboard.

 

Hoe meer mensen zich tijdens jouw event bezighouden met de photobooth, hoe groter de mogelijkheden om jouw e-mailmarketing-lijst te laten groeien en je naamsbekendheid te bevorderen.
DoitSelfie biedt daarom verschillende opties om de photobooth aan te passen aan jouw thema en/of wensen. Door middel van een abonnement zijn er verschillende aanpassingen mogelijk. Zo kun je logo’s toevoegen, startschermen aanpassen en overlays toevoegen. Een meer geavanceerd abonnement biedt ook de mogelijkheid om een live-feed toe te voegen met live feed-advertenties. Ook kan er dan gebruik worden gemaakt van een green-screen. Welk abonnement u ook kiest, maak gebruik van al het aanbod binnen het abonnement. Elke functie is ontworpen om jouw aangepaste thema of merk volledig te ervaren tijdens het gebruik van de photobooth op jouw evenement. Hoe meer aandacht je steekt in dit maatwerk, hoe meer voordelen je er uit kan halen!

 

 

 

Schiet u en / of de branding van jouw sponsors op het grote scherm als onderdeel van een live feed van jouw DoitSelfie-activering.

 

Als je ooit wel eens naar een evenement bent geweest met een live-feed bij een photobooth, meet je al dat het een krachtige functie is. Deelnemers zien hun beelden graag direct op het grote scherm.
Ben je niet bekend met een live-feed? Dan staat jou iets leuks te wachten. Met een live feed worden beelden die zijn gemaakt met de DoitSelfie weergegeven op een groot scherm, zoals een televisiescherm of projectiescherm zodat iedereen het kan zien.
Het klinkt misschien ingewikkeld, maar DoitSelfie maakt het mogelijk om tijdens elk event een live-feed op te zetten. Met DoitSelfie kunnen ook advertenties worden opgenomen, die getoond worden op het scherm. Dit is natuurlijk een unieke kans om jouw merk te promoten, of een bericht te tonen aan je bedrijf of de deelnemers van het event.

 

 

Het Live Feed-afbeeldingsraster past het aantal kolommen en rijen aan jouw scherm aan.

U kunt verticale, breedbeeld- of niet-standaardafmetingen gebruiken.

Bovendien ben je niet alleen beperkt tot het tonen van je eigen merk. Als jouw evenement nieuwe inkomstenstromen wil toevoegen, kan je met de live-feed van DoitSelfie ook de advertenties van sponsors of bijvoorbeeld andere betaalde advertenties van bedrijven tonen.

 

Doitselfie is de beste photobooth voor jouw event.

Zoals elke slimme zakenman je zal vertellen, is het van essentieel belang om goede apparatuur te gebruiken voor een klus. Vraag het maar aan Pernod Ricard, een internationale dealer van alcoholische dranken die het DoitSelfie-platform gebruikt bij een aantal van hun evenementen.
Een van de eerste doelen van Pernod Ricard met DoitSelfie was het uitbreiden van hun e-mailmarketingprogramma. Door een DoitSelfie te gebruiken tijdens hun events, groeit en groeit hun e-mailmarketingprogramma. Ook de conversieratio groeide naar meer dan 90%, nadat ze duizenden nieuwe consumenten hadden aangemeld op een event waarbij ze een DoitSelfie gebruikten.
Dankzij de uitgebreide aanpassingsmogelijkheden, is Pernod Ricard nu in staat om alle gegevens van de deelnemers te filteren, en iedereen onder de 21 jaar er uit te halen. Deze cruciale optie stelt hen in staat om zich te houden aan de strenge regels wat betreft de verkoop en marketing van alcohol aan minderjarigen. Bovendien zorgt het ervoor dat de consumentengegevens die ze verzamelen, de grootste kans hebben om te converteren. 

Zoals elke slimme zakenman je zal vertellen, loont het om de juiste apparatuur voor de klus te gebruiken.  Vraag het maar aan Pernod Ricard, een internationale dealer van alcoholische dranken die het DoitSelfie-platform gebruikt bij een aantal van hun evenementen.

  

  

Een van de aanvankelijke doelen van Pernod Ricard met Simple Booth was het uitbreiden van hun e-mailmarketingprogramma.  Door een Simple Booth te activeren tijdens hun merkgebeurtenissen, vernietigen ze voortdurend die e-mailmarketingdoelen en profiteren ze van extra voordelen. Dankzij het Simple Booth HALO-platform zag Pernod Ricard meteen een GROTE sprong in hun conversieratio’s. Hun conversiepercentage schoot zelfs omhoog naar meer dan 90% nadat ze duizenden nieuwe consumenten hadden aangemeld op evenementen waarbij ze DoitSelfie activeerden. Dankzij de uitgebreide aanpassingsfuncties van Simple Booth is Pernod Ricard nu in staat om het verzamelen van consumentengegevens te verouderen door iedereen onder de 21 jaar uit te filteren. Dit cruciale kenmerk stelt hen in staat zich te houden aan streng gereguleerde regels met betrekking tot de verkoop en marketing van alcohol aan minderjarigen.  Bovendien zorgt het ervoor dat de consumentengegevens die ze verzamelen het grootste potentieel hebben om te converteren.