case

Pernod Ricard

Pernod Ricard is een wereldwijde producent van alcoholische dranken. In feite produceert Pernod Ricard tientallen premium alcoholische dranken, waaronder 16 individuele producten die elk behoren tot ‘s werelds top 100 merken. Met zulke cijfers is het veilig om te zeggen dat het succes van Pernod Ricard niet vreemd is. 

De doelstelling.

Een groot deel van hun wereldwijde succes komt voort uit hun sterke kern-bedrijfswaarden. Pernod Ricard gelooft in het opbouwen van sterke relaties
onder al haar medewerkers. Deze mentaliteit werkt zo goed van binnenuit, dat ze deze strategie ook op hun klanten zijn gaan toepassen. Hiermee ontstond er een missie: een “gemeenschap van gezellige mensen” creëren. Ze wilden relaties opbouwen met hun klanten op basis van
gezelligheid en samenwerking die ze vervolgens kunnen gebruiken om het merk te bevorderen en hun inspanningen op het gebied van e-mailmarketing te versterken.

De oplossing.

Jammer genoeg waren eerder gedane pogingen om de e-maillijst aan te vullen zonder resultaat. Dit stelde teleur. Door alleen te vragen aan klanten of ze zich wilde inschrijvingen voor de mailinglijst, was niet voldoende. Het werd al snel duidelijk dat hier meer voor nodig was, dus moest er een andere strategie worden bedacht. Ze waren van mening dat er meer vertrouwen gewonnen moest worden. Hierbij was het wel noodzaak om buiten de normale box te denken. Als oplossing vonden ze de HALO! 

De HALO wordt ingezet om op evenementen meer betrokken te raken met de doelgroep. Door middel van props, gepersonaliseerde e-mails en hashtags, is de stimulans gevonden om mensen sneller te laten aanmelden voor de marketing e-mails. 

Het resultaat.

Met hun HALO op slechts een paar evenementen per maand leverde het Pernod Ricard de marketingverbeteringen die ze wilden.

Ten eerste nam de merkbekendheid van Pernod Picard toe na het aantrekken van meer dan 14.500 deelnemers naar het evenement.
Als gevolg hiervan stegen hun conversiepercentages tot meer dan 90% na aanmelding van duizenden nieuwe consumenten naar hun e-mailmarketinglijst.
In feite verzamelden ze een indrukwekkend aantal van 17.250 nieuwe e-mailadressen van consumenten op de evenementen waar een HALO geplaatst is.

Gemaakte foto's en GIFs

Deelnemers

E-mailadressen verzameld

Sociale interacties

We helpen je om van jouw event een succes te maken!

 

Heb je binnenkort een event of heb je meerdere events per jaar? Wij zetten fotomarketing in waarbij we benadrukken dat User Generated Content het geheim is van het vergroten van je online bereik en het verzamelen van nieuwe leads.

 

De mening van Pernod Ricard.

‘De HALO’s hebben een veel hoger slagingspercentage gehad met betrokkenheid.
We hebben evenementen gehad waar honderden aanwezigen 
ervan gebruik hebben gemaakt en ervan hebben genoten.’

-Katherine Alexander

E-CMR Coordinator, Pernod Ricard

Onze tevreden klanten.

Aan de slag!

Ben je klaar voor DoitSelfie?

Vraag gratis een demo aan!