case

CruiseTravel

CruiseTravel was op zoek naar beleving, voor hun beursactie. Hoe creëer je dit?
Uiteindelijk vonden ze DoitSelfie als antwoord. Gezien de mogelijkheden en de prijs was dit de beste optie om aan de slag te gaan met fotomarketing. Met de selfiestation konden gasten hun eigen foto maken en delen op Social Media om kans te maken op het winnen van een cruise. Voor CruiseTravel leverde de actie een aanvulling van de maillijst en aanmeldingen voor de maandelijkse nieuwsbrief op.

De doelstelling.

Het doel van CruiseTravel was om meer bereik op social media te creëren en de maillijst en de inschrijvingen voor de nieuwsbrief, aan te vullen met nieuwe leads. Hierbij wilden ze voornamelijk de jongere doelgroep bereiken op de beurs om te laten zien dat cruise vakanties ook voor jongeren enorm veel te bieden hebben.

 

De oplossing.

Om het bereik op Social Media te vergroten is in overleg met CruiseTravel een beursactie bedacht waarbij deelnemers een verzorgde cruisevakantie konden winnen. In combinatie met de eigen ontworpen achterwand door CruiseTravel is er een fotohoek gecreëerd waarbij bezoekers in de gelegenheid waren om hun foto te maken en hiermee dus kans te maken op de cruisevakantie.

Verder is er door middel van een disclaimer en een opt-in gevraagd aan deelnemers om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief.

Het resultaat.

Als we de statistieken bekijken, zien we dat de gemiddelde leeftijd van de deelnemers 36 is. Hierbij kan dus gesteld worden dat de jongere doelgroep is bereikt. Ook zijn er tijdens de beurs 675 foto’s gemaakt, die ook gedeeld zijn op Social Media met een gemiddeld bereik van 32 per foto. Verder zijn er 422 aanmeldingen ontvangen voor de nieuwsbrief. 

Door het AVG-proof verzamelen van nieuwe leads kan CruiseTravel de nieuwe aanmeldingen benaderen via e-mail en de nieuwsbrief.

Het evenement in cijfers.

Aantal foto's

Het aantal gemaakte foto’s bij de stand van Cruisetravel is: 675.

Aantal deelnemers

Het aantal mensen dat op de foto geweest is tijdens de vakantiebeurs bij de stand is: 1356.

U

Aantal views

De foto’s verschijnen nadat ze geüpload zijn, in de galerij van het event. Hier kunnen alle foto’s worden bekeken (wel afhankelijk van de instellingen). Totaal zijn de 675 foto’s 1103 keer bekeken. 

Aantal dagen

Gemaakte foto's

Deelnemers

Aanmeldingen nieuwsbrief

%

Aangemeld voor nieuwsbrief

%

Deelde de foto op Social Media

Krijg inspiratie!

Door zowel de gemaakte foto als de galerij aan te passen aan de huisstijl van de actie van CruiseTravel krijgt het event nog meer kleur. Foto’s worden online bekeken en gedeeld, dus ook jouw naam en logo!

We helpen je om van jouw event een succes te maken!

 

Heb je binnenkort een event of heb je meerdere events per jaar? Schroom niet om eens de mogelijkheden van DoitSelfie te bekijken. Wij zetten fotomarketing in waarbij we benadrukken dat User Generated Content het geheim is van het vergroten van je online bereik en het verzamelen van nieuwe leads.

 

De mening van CruiseTravel.

‘We hadden de beursactie ‘Win een cruise!’ bedacht. Doitselfie.nl maakte een prachtige achtergrond op maat, en daarmee werd een photobooth ingericht. Doitselfie.nl, bedankt voor de samenwerking en we kijken uit naar een vervolg.’

-Laurens Knoppert

Eventmanager, Cruise Travel

Onze tevreden klanten.

Aan de slag!

Ben je klaar voor DoitSelfie?

Vraag gratis een demo aan!