5 redenen waarom je bedrijf een digitale photobooth nodig heeft!

Marketing

Sinds de eerste photobooth bijna 100 jaar geleden verscheen, is de technologie van de photobooth een stuk verder gekomen. De grootte van de photobooth is verkleind, terwijl de
mogelijkheden enorm zijn vergroot met GIF’s, digitale props en mobiliteit.

Ben je er niet van overtuigd dat het maken van visuele beelden je bedrijf enorm zou kunnen
verder helpen?

Hier zijn vijf redenen waarom jouw bedrijf een photobooth nodig heeft:

1. Breng leven in de foto’s van je werknemers

De pasfoto’s van je werknemers worden vaak ‘headshots’ genoemd, en ze worden tegenwoordig overal voor gebruikt, of het nu voor de bedrijfswebsite of voor de LinkedIn-profielfoto’s van je werknemers is. Helaas zijn deze foto’s meestal nogal muf en saai. Veel mensen vinden het maken van de headshots vervelend. Dat is ook niet zo raar, gezien het nog al moeilijk is om het naar je zin te hebben als het lijkt alsof je foto’s voor je rijbewijs aan het maken bent. Met een photobooth kun je het maken van de foto’s van je werknemers leuk maken! Dankzij de photobooth-app kun je zowel gewoon foto’s maken als ook je medewerkers de kans geven op hum creativiteit tot leven te laten komen om zo hun persoonlijkheid en jullie bedrijfscultuur te uiten!
Of je nu geïnteresseerd bent in het gebruiken van de filters en props of niet, met de photobooth kunnen je werknemers en jij snel en efficiënt professionele headshots maken.

2. Breng leven in de bedrijfsfeesten!

Het plannen van bedrijfsfeestjes kan een enorme uitdaging zijn. Werknemers voelen zich vaak gedwongen “plezier” te hebben. Om ervoor te zorgen dat de feestjes een echte beloning voor je werknemers zijn en ze zich echt kunnen vermaken, is het belangrijk dat het alles goed wordt gepland. Met een photobooth kun je meteen voor een hele andere sfeer zorgen! Je medewerkers zullen zich enorm vermaken, zeker als zij leuke foto’s op Facebook willen delen. Zoals die van Bob van administratie die aan de kroonluchter hangt!
Een photobooth is de centrale attractie op elk evenement, en het mooiste is dat het ongelofelijk betaalbaar is, snel op te zetten is en virtueel draait, zodat jij je kunt richten op het plezier hebben met je team.

3. Een extraatje voor je medewerkers

Als je een startende of kleine onderneming leidt, werk je hoogstwaarschijnlijk met een enorm beperkt budget. Je weet dat de mensen in je team je bedrijf maken of breken, maar je hebt niet altijd de middelen om ze te belonen.
Door het aanschaffen van een betaalbare photobooth kun je je werknemers een leuk extraatje geven. In plaats van alleen maar een sterspeler of werknemer van de maand te belonen met een bonus of een cadeaukaart, kun je ze wat plezier geven door ze toegang te geven tot de photobooth van je bedrijf. Zo kun je op een kostenefficiënte manier je medewerkers laten zien dat je om ze geeft en het voegt wat plezier en spontaniteit aan de werkplaats toe.

4. Rekruteren met foto’s

Als je in een zeer concurrerende economie toptalent wilt aantrekken en houden, moet je bedrijf zich onderscheiden van de massa. Een goede manier om dat te doen is het bevorderen van een positieve werkomgeving en cultuur waarin mensen niet alleen briljant werk doen, maar ook enorm veel plezier hebben aan het werk dat ze doen.
Een photobooth is een uitstekend excuus om even afstand te nemen van de computer, een beetje plezier te hebben en die ervaring te delen met hun netwerk, bijvoorbeeld op LinkedIn. Zo kun je ook aan potentiële nieuwe werknemers laten zien dat je jezelf als bedrijf niet al te serieus neemt en dat mensen bij jullie niet alleen hard werken, maar het ook naar hun zin hebben. Een photobooth kan een dag op het kantoor een plek maken waar werknemers een persoonlijke band met elkaar kunnen opbouwen. Het kan ook een krachtige social media tool waarmee je content kunt creëren. Doordat bijvoorbeeld de medewerkers op hun accounts het authentieke kijkje achter de schermen laten zien!

5. Gastenregistratie: De eerste indruk telt

Wil je je klanten en partners verbluffen door ze te laten zien dat je op een andere manier zaken doet? Een photobooth kan worden gebruikt voor een uniek welkom bij je bedrijf
die ze zo nog nooit eerder hebben gehad! Het hebben van een foto van je bezoekers is een belangrijk veiligheidskenmerk, maar in plaats van gasten het gevoel te geven dat ze net een gevangenis binnen komen toont een leuke photobooth wat gastvrijheid.
Het hebben van een photobooth kan zelfs potentiële klanten een digitaal souvenir van hun bezoek aan je bedrijf laten maken. Het maken van een leuke foto zal een betere herinnering aan hun bezoek zijn dan een visitekaartje dat wordt weggegooid of verloren.

Kortom, het is tijd voor wat creativiteit in je bedrijf!